Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Slow travel Bolivia

Omdat we tijd genoeg hebben, rijden we nog wat extra rondjes door het prachtige Zuid Bolivia.

Time out

Pauze in Mendoza, prachtige en hoge passen over in het Andesgebergte en lekker nog een paar weekjes aan zee!

Natuurgeweld in Chili

In korte tijd ervaren we na actieve vulkanen, nu ook hittegolven, aardbevingen, bosbranden en aardverschuivingen. Naast al dit natuurgeweld valt er gelukkig ook nog heel veel leuks te zien, getuigen de volgende foto's.

Nog meer meren!

Het merengebied van Chili en Argentinië blijft ons verrassen en we vermaken ons er uiteindelijk twee maanden.

Het merengebied van Argentinië en Chili

We zigzaggen door het meren gebied van Argentinië en Chili en verblijven een tijdje in Valdivia.

Argentinië blijft favoriet.

We zijn onderweg naar de Andes en doen hier bijna een maand over. Omdat de reis net zo leuk is als het doel.

Rio en Uruguay

Voor de 4e keer vertrekken we voor een half jaar naar Zuid Amerika. We beginnen in Uruguay waar de truck is gestald. Maar eerst een lang weekend naar Rio!

Brazilië deel 3

De laatste maand van deze episode reizen we door Zuid Brazilië dat Europees aandoet door de invloed van vooral Duitse en Italiaanse immigranten en de bomen met hun herfstkleuren hoe zuidelijker we komen.

Brazilië deel 2

We wonen een week in Rio de Janeiro, zien een paasprocessie in Ouro Preto, vieren mijn verjaardag in een afgelegen klooster waar we de zeldzame manenwolf zien en hebben heerlijke stranddagen in Buzios en Saquarema.

Brazilië deel 1

Alsof we in een andere wereld belanden zo anders is Brazilië vergeleken bij Bolivia.

Bolivia deel 2

We hebben een pauze van 10 dagen in Cochabamba, vieren carnaval in Oruro en dalen af naar de dampende hete jungle en z'n jezuïeten missies.

Bolivia in regentijd

Tijdens regentijd een land bezoeken, is dat wel leuk? Sorry voor de grote hoeveelheid foto's, kon niet kiezen! ?

De andere kant van Chili

Na 25 dagen in Chili, meer dan 2000 km en 700 liter diesel verder, zijn we nu voor de 3e keer in San Pedro de Atacama, een leuk toeristisch dorpje midden in de Atacama woestijn.

Argentinië is kampioen!

We maken live mee hoe Argentinië wereldkampioen voetbal wordt, maar voor ons was Argentinië al kampioen. Wat een mooi en divers land is het toch!

Op weg naar de Andes

Meer dan drie weken doen we over de rit naar de Andes daar waar we vorige keer in 3 dagen van de Andes naar Uruguay zijn gereden. Er is blijkbaar genoeg om te zien en dat klopt!

Thuiskomen in Uruguay

Het voelt als thuiskomen terug in de truck op de boerderij bij Jan en Marieke, heerlijk! We blijven 2,5 week in Uruguay, rijden langs de kust, zijn een weekend op een rodeofestival en bezoeken Colonia del Sacramento.

Veelzijdig Argentinië

Een zeer afwisselende episode met veel verschillende landschappen zoals de Puna (hoogvlakte), een zandduinen gebied, de Humahuaca kloof met z’n mooie dorpjes, regenwoud, de Chaco (duizend km vlakheid met alleen maar stekelbosjes), één van de grootste moerassen van Zuid Amerika, het landbouwhart met veel katoen, mais en quinoa en de rivierendelta van de grote rivier de Paraná.

Druipkastelen en Inca ruïnes

De afgelopen drie weken stonden in het teken van meerdere excursies, bezoekjes en wandelingen aan en langs de meest bizarre gekleurde en gevormde steenformaties in Noord West Argentinië en plekken waar oude Inca steden zijn gevonden. Het aantal cactussen langs de weg nam in grote getallen toe tot een enorme cactusexplosie afgelopen dagen in de buurt van Salta waar we nu een aantal dagen op een camping verblijven.

Hoge pieken en diepe dalen.

Schrik niet van de titel, deze is letterlijk en niet figuurlijk bedoeld aangezien we afgelopen weken door een paar mooie valleien en een diepe kloof reden met in de verte uitzicht op de hoogste bergen van Zuid Amerika. Met ons zelf gaat het uitstekend en we kunnen geen genoeg krijgen van dit vrije leven!

Ruta Cuarenta

De rode draad in dit verhaal is de befaamde route 40, de weg van zuid naar noord Argentinië. Waar we af en toe een omweg maken om mooie en bijzondere zaken te zien en mee te maken.

Van cowboyland naar indianengebied.

We leren alles over de oude Patagonia express op de prairie bij el Maiten en rijden door Mapuche gebied richting het noorden.

Van Chili naar Argentinië.

Lukt het om alle bureaucratische regeltjes en Covid te overleven en uiteindelijk naar Argentinië te reizen?

Jaaaaa, terug naar de zee!

Na twee maanden zien we de zee weer.

Daaaaag Villa Mañihuales

We nemen nu echt afscheid van de lieve familie Cabezas en hun dorp Villa Mañihuales.

Proefrondje

We maken een proefrondje om Lago General Carrera.

On the road again (of toch niet?)

We zijn terug in Chili, in Patagonië, in onze casa rodante!

Pauze in Patagonia

De verplichte coronapauze schenkt ons een mooi inkijkje op het leven in Patagonië.

Reizen is zó 2019!

Nog nooit hebben we zo lang stil gestaan. Toch genoeg te zien en te vertellen.

Carretera Austral

Veilig en in quarantaine is er weer tijd voor foto's. De afgelopen twee weken hebben we de Carretera Austral gereden en mooie dingen gezien. Hier wat eyecandy om de tijd mee door te komen.

Twee weken terug naar Argentinië.

Omdat de weg ophoudt in Chili rijden we via Argentinië in twee weken naar het volgende avontuur in Chili. En ook hier is het weer prachtig!

Antarctica en on the road again zuid Chili

Michiel is terug! Met mooie verhalen en nog mooiere plaatjes van het woeste en onwerkelijke Antarctica. Na een maand op Vuurland reizen we door naar Chili en zijn we aanbeland bij Torres del Paine.

Tierra del Fuego y el fin del mundo

Eindelijk bereiken we Vuurland en het einde van de wereld.

Spanning en sensatie in South Argentina

Wie denkt dat we in twee weken over de pampa rijden, niets beleven, heeft het helemaal mis. We hebben meer sensatie dan ons lief is! But we love it anyway!! Wat is het hier gaaf!

Op weg naar Patagonië.

Zoektocht naar nieuwe accu's in Mar del Plata en bezoek aan Peninsula Valdès.

Argentina here we come!

We verlaten Uruguay om naar Argentinië te gaan en bezoeken o.a. de hoofdstad Buenos Aires en worden uitgenodigd door David.

Gaucho's, mate en asados een rondje Uruguay

Afgelopen twee weken hebben we Uruguay verkend. Hierbij de plaatjes.

2,5 weken "en el campo" (op het platteland)

We arriveren in Uruguay en verblijven 18 dagen op de boerderij (la chacra) van Jan en Marieke.

In een roestbak de oceaan over.

In 30 dagen varen we van Antwerpen naar Montevideo op een vrachtschip. Wat een avontuur!

Klaar voor vertrek!

Na weken hard klussen zijn we dan eindelijk klaar voor vertrek!

Nog 43 dagen voor vertrek.

Vervolg foto's van de vorderingen en voorbereidingen op onze reis.

Nog 75 dagen voor vertrek.

We hebben de truck nu 3 jaar op de oprit staan en het wordt tijd om er ook daadwerkelijk mee te gaan rijden. Echter zitten we nog steeds midden in het klusproces, waarvan hier weer een paar foto's.

De truck

Bijna twee jaar geleden kochten wij zeer impulsief deze 4x4 Mercedes 1222A truck. We dachten er met wat kleine aanpassingen zo mee weg te kunnen, maar hoe meer we weg haalden des te meer ellende kwamen we tegen. We hebben overwogen om de truck maar weer te verkopen (met groot verlies) of er een nieuwe "doos" op te zetten (veel te duur) maar er uiteindelijk voor gekozen om alles te strippen en overnieuw te beginnen. In dat proces zitten we nu en de tijd gaat dringen. Voor nu is het streven water- en winddicht, een paar nieuwe banden, een badkamertje, een bed, een keuken en een bank, warmte en electra en natuurlijk motorisch in orde, maar dat laatste zit gelukkig wel goed. De rest (bv schilderwerk) kunnen we ook onderweg doen, dan hebben we alle tijd. In deze fotoserie wat foto's van dat proces.

cape to cape walk

week 5 en 6 eindelijk kunnen uploaden.

Coral Bay - Shark Bay - Kalbarri

Episode 4

eighty miles beach - karinjini - exmouth

Episode 3

lake argyle - bungle bungles - broome

Foto's episode 2

Australie - Darwin, Kakadu, Katherine gorge

foto' s van onze eerste week in Australie.

thuiskomst

Na 6 maanden rondreizen krijgen we thuis een warm onthaal. Wat een verrassing!

Hong Kong

Om de vlucht van Australië naar huis te breken doen we nog een city trip van 4 dagen in Hong Kong.

AUSTRALIE - Hamelin Bay, Busselton, Perth

We zijn in zuid-west Australië. Veel grote bossen en ook hier weer prachtstranden. We nemen afscheid van het land en nemen ons voor zeker terug te komen. We vinden de supercache in York!

AUSTRALIE - Nullarbor Plain, Esperance, Albany

We rijden van zuid Australie naar het westen. Een lange rit door heel veel vlak en leeg. Bij Esperance komen we weer in de bewoonde wereld en vinden daar top 10 stranden.

AUSTRALIE - Mornington Peninsula, Melbourne, the Grampians

We gaan op zoek naar de Weedy Seadragons bij Portsea, verkennen de stad Melbourne en relaxen in de Grampians tussen de kaketoes en kangoeroes.

AUSTRALIE - Great Ocean Road, Great Otway NP, Torquay

We rijden van Warrnambool over de Great Ocean Road naar Torquay. Onderweg prachtige kusten, stranden, bossen en veel wildlife. In Torquay leert Michiel golfsurfen.

AUSTRALIE - Adelaide, Kangaroo Island, Limestonecoast

Na veel gereis, nemen we "vakantie". We rusten uit in Adelaide en hebben een paar heerlijke dagen op Kangaroo Island. Daarna verkennen we de Limestonecoast en gaan langzaam richting Melbourne.

AUSTRALIE - Alice Springs, Uluru, Coober Pedy

We rijden 5000 km in 11 dagen, dwars door het rode hart van Australië, temperaturen van 45 graden en heel veel vervelende vliegen zorgen er voor dat we hier zo snel mogelijk door heen willen.

AUSTRALIE - Whitsundays, The Outback, Alice Springs

We doen een catamarantrip van 4 dagen bij de Whitsunday eilanden en besluiten ons reisplan helemaal om te gooien i.v.m. de overstromingen. We gaan de Outback in i.p.v. langs de oostkust naar het zuiden.

AUSTRALIE - Cape Tribulation, Cairns, Townsville

We vliegen van Sydney naar Cairns en beginnen daar onze tocht met camper richting Perth via de oostkust. Deze week van Cape Tribulation naar Airlie Beach.

AUSTRALIE - Sydney

We zijn een week in Sydney en vieren hier oud&nieuw.

NIEUW ZEELAND - Dunedin, Mount Cook, Banks Peninsular track

We vieren Michiel's verjaardag in Dunedin, gaan glacierkayakken bij Mount Cook en lopen de Banks Peninsular Track.

NIEUW ZEELAND - Milford track, South Coast, Curio Bay

We lopen de Milford track, rijden langs de mooie zuidkust en zien pinguins in Curio Bay.

NIEUW ZEELAND - Wanaka, Queenstown, Te Anau

Deze week veel bergen en meren, uitbreiding van ons reisgezelschap en een prachtige paardrijtocht.

NIEUW ZEELAND - Abel Tasman, West coast, Franz Josef en Fox Glacier

Wandelen/kayakken in Abel Tasman Nationalpark, zelf een mes maken en gletsjers in het regenwoud.

NIEUW ZEELAND - Taupo, Napier, Wellington, Nydiatrack

We zien art deco in Napier, varen naar het zuidereiland en lopen de Nydiatrack in de Marlbourough Sounds.

NIEUW ZEELAND - Coromandel, Rotorua, Whirinaki track, Tongariro crossing

We bezoeken het schiereiland Coromandel, zien de vulkanische activiteit in Rotorua en wandelen in twee dagen 35 km van de Whirinaki track. Michiel doet er nog even de Tongariro crossing achteraan.

NIEUW ZEELAND - Rangitoto, Bay of Islands, Northland

De eerste week maken we een rondje door Northland, het noordelijkste deel van NZ.

FIJI

We verblijven 10 dagen op de Fiji eilanden.

USA - dagje Los Angeles

We maken een tussenstop op weg naar Fiji en zijn 24 uur in LA.

USA - New York City

5 dagen New York

USA - New England 2

Van Bangor naar New York.

USA - New England 1

Van New York naar Acadia National Park.

afscheidsfeestje

Dit was alvast weer een "lekkerdagje.nl" om niet te vergeten. Vrienden en vriendinnen bedankt!