michielenmarieke.reismee.nl

Afscheid

Pfffffffffff, het moeilijkste gedeelte van deze sabbatical is achter de rug. Afscheid nemen van familie, vrienden, buren, collega’s en cliënten. Het voelt alsof ik jaren weg ga of voorgoed vertrek. Wat een rare en vervreemdende ervaring. Toch kan ik maar een paar weken vooruit kijken en hult de periode na maart 2011 zich in nevelen, ik krijg het niet scherp op m’n netvlies, en dat hoeft nu gelukkig ook niet. Er zit al een paar weken een zinnetje in m’n hoofd (nee, geen stemmetje…….) “laat los” “laat los”. Wonderbaarlijk genoeg lukt dit redelijk. Tot de laatste week, waarin ik ineens weer ten volle besef wat een heerlijke ouders, fijne schoonfamilie, super vrienden, aardige buren en leuke collega’s ik eigenlijk heb. Er volgt zelfs een kort moment dat ik helemaal niet weg wil, maar dat was gelukkig zoals gezegd, kort.

Vijf jaar geleden werd er in Nederland het levensloopsparen bedacht. Laat je werkgever iedere maand wat geld inhouden van je salaris en neem over een paar jaar onbetaald verlof met behoud van baan, waarbij je uit je “spaarpotje” een vervangend salaris kunt souperen. Dit bracht ons hoofd op hol. Wat een kans, wat een mogelijkheden! In no time hadden we een globaal plan, namelijk in 2010 een half jaar op reis, en kon het sparen beginnen. Nu, vijf jaar later, hebben we voldoende gespaard. Daar moeten we het toch 6 maanden mee volhouden en mogelijk zelfs nog overhouden. Het is moeilijk inschatten wat alles gaat kosten. Aan vervoer (vliegtickets, auto USA, campers Aus. & NZ.) zijn we nu al 12.000 euro kwijt, en dan zijn we nog niet eens vertrokken!

Morgen is het zover. Dan vliegen we naar New York, pikken daar de auto op en gaan New England verkennen. Mijn rugzak is gepakt. Michiel wacht uiteraard tot het laatste moment en is zelfs vandaag nog nieuwe wandelschoenen gaan kopen. Ik kijk terug op afgelopen week, alle mensen die ik gedag heb gezegd, de hilarische act die gisteravond door vrienden werd opgevoerd, het prachtige boekje dat we kado kregen met foto’s en verhaaltjes van vrienden, familie en collega’s, en het huilmoment is daar. Wat zal ik jullie missen!

Reacties

Reacties

Joyce

Wat ben je ook een schat, hahahha. Mooi om te beseffen wat je eigenlijk allemaal hebt! Iedereen zou eens zo'n momentje moeten hebben.
Heel veel plezier en ga ervoor!!!

Liefs

Monique Baan

Michiel en Marieke,

Heel veel plezier op jullie reis Geniet ervan!! Super! en Michiel, tot over een half jaar bij de AVR.

Liefs,
Monique

Amber

Lieve collega en partner,
Een half jaar vrijheid, geniet van de reis die jullie gaan maken. Het is een hoop geld maar het is iets wat jullie mijn inziens terug verdienen in geluk/ontspanning! en avontuur. Het is jullie gegund! Fijn om te horen dat je beseft wat je hebt! Dan kun je extra genieten. Fijne vlucht, hoop gauw van jullie te horen daar..
Veel liefs je collega amber.

Samira

Hai beide,
Haha... geniet lekker van jullie vakantie!!!
Vijf jaar naar toegewerkt en eindelijk is het zover. Leuk en spannend! Ook wel een beetje eng, natuurlijk. Ik vind het echt stoer van jullie! Fijne vlucht vandaar. Ik kijk uit naar jullie verhalen!
Veel liefs, Samira

Anouk

Hoi allebei,

Wat fijn dat jullie zo'n mooi afscheid hebben gehad en eigenlijk is het maar goed ook dat je iedereen zo gaat missen. Dan weten we in ieder geval zeker dat je terug komt haha!
Ontzettend veel plezier gewenst en vergeet vooral niet te genieten van al het moois wat jullie tegen gaan komen tijdens jullie reis. Ik zal jullie zeker blijven volgen!

Veel liefs,
Anouk

Gerrit en Wil

Blij te horen dat het goed met jullie gaat. Straks krijgen jullie ook nog wel mooi weer. Wij zitten aan de Oostkant van Athene aan de Saronische Golf. Ook wij hebben de laatste week slecht weer gehad met veel regen en mist. Vandaag weer voor het eerst de zon gezien. We hebben een goed hotel en zitten vlajk aan de zee.
de groeten van pa en ma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!