michielenmarieke.reismee.nl

Eternal summer

Afgelopen juni sloten we episode 2 in Zuid Amerika af met de beginnende herfst en de daarbij behorende kou, wind en regen in Uruguay. Tijd om naar huis te gaan, naar de zomer op het noordelijk halfrond. Na 6 maanden 24/7 samen in de camper te hebben geleefd, verheugen we ons op socializen met vrienden en familie, concerten en theater, bezoekjes aan Rotterdam, even ieder ons eigen dingen weer doen, personal space, en ja zelfs op weer aan het werk gaan!

Dus stallen we de camper vlakbij de camping van Jan en Marieke in Uruguay, een vertrouwd adres en vliegen we vol goede moed terug naar Nederland. Daar is alles lekker groen en schijnt de zon. En wat voelt ons huis groot! Ook wel weer heel lekker al die ruimte. Zo fijn om iedereen weer te zien en te kunnen knuffelen. De eerste twee weken zijn ramvol gepland met allerlei leuke dingen en we genieten. Maar dan begint de summer of pech. Michiel krijgt Corona vlak voor z’n 1e werkdag en moet zich de eerste week al ziek melden, niks voor hem. Ik word na twee weken werken van m’n fiets gereden door een auto na m’n avonddienst en word wakker in een ziekenhuis helemaal onder het bloed, gefixeerd aan een brancard en felle witte lichten die in m’n ogen schijnen (als in een slechte film). Ik herinner me niks van een ongeluk en snap er niks van. Resultaat een zware hersenschudding, gat in m’n hoofd en een gebroken been met als gevolg weken op bed in een donkere kamer met een mistig hoofd en daarna nog weken in een rolstoel als m’n been geopereerd is en er een paar flinke schroeven in gedraaid zijn om de boel op z’n plek te houden. Als ik na 10 weken eindelijk uit het gips kom, wordt Michiel geopereerd aan een liesbreuk en mag weken niet tillen. Zo zien we heel ons leven geen ziekenhuis en zo belanden we er allebei, gelukkig beiden slechts voor tijdelijk ongemak. Als we allebei weer een beetje op de been zijn en aan het werk, is de zomer in Nederland voorbij, ligt de tuin vol herfstbladen en tellen we de dagen af dat we terug kunnen naar ons tiny house in Zuid Amerika en de beginnende lente aldaar.

En daar zijn we dus nu! Terug op de boerderij bij Jan en Marieke, de zon schijnt, de vogels fluiten hun mooiste lentelied , de vrolijke beestenboel kruipt op schoot, oude bekenden begroeten ons (o.a. Inge uit episode 1 staat er ook met haar wagen, de wereld is zo klein), het blauwe zwembad glinstert me tegemoet, een zacht briesje waait door de truck terwijl ik op onze vertrouwde bank dit verhaal schrijf.

Deze keer blijven we 7 maanden. Het idee is om eerst wat tijd aan de kust van Uruguay door te brengen, daarna rijden we via Cordoba in het centrum van Argentinië terug naar het noord westen van dat land, vervolgens via noord Chili, Bolivia, en zuid Peru naar Brazilië, waar we de laatste drie maanden zullen doorbrengen. Dan stallen we de truck weer in Uruguay en vliegen we terug naar de volgende zomer! Sounds like a good plan!! Op naar nieuwe avonturen in episode 3!

Mike

Sounds like an awesome plan!!! Ik kijk ernaar uit om jullie reis te volgen hier! Good Luck..

Corrie

Fijn om weer van jullie te horen met gelukkig goede berichten !
Ik wens jullie in alle opzichten een nieuw fijn reisavontuur en kijk alweer uit naar alle dingen die jullie gaan zien en beleven. Lieve groet uit Vlissingen

Anja

Een avontuur in het verschiet. Ik ga weer genieten van jullie verhalen. Een fijne, mooie en veilige reis toegewenst vanuit het Zeeuwse.

Linda

Kijk weer uit naar jullie fantastische avonturen :D

Tetty De Haan

Ik ben blij dat jullie weer op de been zijn. Op naar nieuwe avonturen

Dirk

Fijn dat jullie zo opgeknapt en weer op reis zijn en dat wij van jullie reisverslagen kunnen gaan genieten. Zo als jij Marieke alles op schrift stelt en Michiel de foto, s er bij zet, lijkt het of er een film afspeelt en wij mijn vrouw Audrey en ik echt met jullie mee reizen. goede 7 maanden .toegewenst

Joop en Anja Ketting

Wat een "zomer" hebben jullie gehad in Nederland ?. Maar gelukkig zijn jullie allebei weer "goed ter been" en kunnen jullie je weer volop op een nieuwe, spannende, leuke en gezellige tijd storten. Goede reis en we kijken weer uit naar jullie mooie verslagen/foto's. Groetjes Joop en Anja?‍♂️?‍♀️

René Schutten

Home sweet home. Alle ellende achter jullie gelaten en nu volop genieten van 7 maanden zonder gips, breuken en covid. Heel veel plezier en mooie reizen gewenst. Geniet met een grote G

Patricia

Heerlijk dat jullie weer op pad kunnen
Prachtige komende reis lijkt mij
Genietse daar en ik lees genietend jullie reisavonturen

Mirjam en Dennis

Helemaal niet jaloers, hihi.. Maar gun het jullie van harte! Altijd fijn om mee te kunnen reizen en mee te genieten met de mooie foto's en verhalen. Take care en geniet volop. Liefs, xxx van ons!

Karin van Keulen

Hoi
Ik wens jullie heel veel plezier toe en ga lekker genieten. Ik kijk uit naar jullie verslagen.??

Monique

Klinkt alsof jullie weer fris en fruitig zijn! Klaar voor een extra lange reis. Heerlijk!

Han van den Meiracker

Goede reis! Succes en plezier!

Jan en Janny

Weer een mooie reis gepland en blijkbaar niet de laatste in Zuid-Amerika!
Blijf heel en gezond.
We zien elkaar wellicht nog want volgende week starten we zelf in Montevideo.
In elk geval goede reis!

Jeanne V

Weer leuke berichten...dat wordt weer genieten voor jullie en ook voor ons omdat jij zo mooi kan vertellen....ENJOY xx

Johan

Yeah! Met jullie hervatting van de reis begint voor ons hier weer het reisverhaal. Leuk, ik kijk uit naar de nieuwe verslagen en wens jullie vele mooie belevenissen!

Sjors en Monique

Heerlijk hè om weer onderweg te zijn!! Have fun!!

IRIS

Goed om te lezen dat alles weer goed gaat met jullie.Wij wensen jullie een mooie tijd toe.

Bertus

Wat een mooi vooruitzicht, en wij maar in de kou en regen. Kachel aan, kan toch gezellig ? zijn. Mooie en veilige maanden Roelie en Bertus.

Sandra Leijnse

Jullie zijn er weer klaar voor! Een geweldige tijd weer gewenst en ik verheug me weer op de mooie stories! Hastalavista! Lieve Groet uit Vlissingen

Martin Salij

Toch goed, dat jullie zo positief in het leven staan. En niet bij de pakken zijn gaan neerzitten. Have fun de komende 7 mnd. Pluk de dag en geniet ervan

Tonie en Margriet

Fijn dat jullie weer verder kunnen reizen. Veel plezier en we kijken weer uit naar jullie verhalen+foto’s

Tanny en Wim

Geweldig dat jullie ondanks alle pech vooraf nu weer lekker op avontuur kunnen. Wij zullen jullie weer met enthousiasme volgen.